Wrocławskie MPK – ulepszanie na 25%

26 września 2017 - 1 minute read

Na wrocławskich ulicach coraz więcej niskopodłogowych tramwajów, co bardzo cieszy, w końcu od lat miasto zachęca nas do przesiadania się z aut do komunikacji publicznej. Ale czy nowe tramwaje – poznańskie Moderusy Beta – skuszą Wrocławian do pozostawienia samochodów? Są niskopodłogowe tylko w 25%. Rozumiem, że fundusze jakimi dysponował wrocławski przewoźnik były ograniczone, ale musimy myśleć długofalowo. Społeczeństwo się starzeje, za jakieś 20-30 lat, bo po takim czasie zużywają się tramwajowe tabory, tylko jedno niskopodłogowe wejście może okazać się mało satysfakcjonujące. Problematyczne będzie także dla rodzin z małymi dziećmi. Oczywiście pewnie lepsze jedno niskopodłogowe wejście niż żadne, ale warto podejść do tematu przyszłościowo i przeznaczyć większą pulę pieniędzy na poprawę miejskiej komunikacji (na przykład inwestując w bydgoskie Pesy w 100% niskopodłogowe), tak żeby standard podróżowania po Wrocławiu naprawdę się podniósł i pozostał na wysokim poziomie, także za 20-30 lat.

Tags: , ,